Klasa 8a
0 comment janeczek
Nauczanie zdalne klasa 8a
Temat:Matematyka na wesoło
Rozwiąż łamigłówki:
- https://epodreczniki.pl/a/lamiglowki-rysunkowe/D1ERJO7ER
- rozwiąż krzyżówkę
Temat: Najsławniejsi matematycy polscy 24.06.2020 r.
Polscy matematycy wnieśli duży wkład w rozwój tej dziedziny wiedzy!
Temat: Kto wymyślił zero? Ciekawostki z historii matematyki! 25.06.2020 r.
Jeżeli ktoś z uczniów ciekawy jest jaka ocena z matematyki mu się należy na koniec nauki szkolnej w szkole podstawowej – odpowiedź jest poniżej
Ocena celująca należy się uczniom, którzy zaliczą test >>> celujący >>>hasło szósteczka
Ocena bardzo dobra należy się uczniom, którzy zaliczą test >>> bardzo dobry >>>hasło piąteczka
Ocena dobra należy się uczniom, którzy zaliczą test >>> dobry >>>hasło czwórka
Ocena dostateczna należy się uczniom, którzy zaliczą test >>> dostateczny >>>hasło trójczynka
Wszystkie testy składają się z 12 zadań, niektóre zadania mają więcej niż jedną odpowiedź poprawną (czas na cały test 90 min)
Polecam zapoznanie się z kompendium wiedzy na temat egzaminu z matematyki >> kompendium
Temat: Powórka przed egzaminem 1.06.2020 r.
Obejrzyj webinarium dn. 3.06 o godz 14 – Nowej Ery – na ostatniej prostej
Chętnych do powtórki zapraszam do szkoły na godz.11:40
Temat: Kombinatoryka i prawdopodobieństwo. 2.06.2020 r.
- Przeczytaj przykłady ze stron 324 i 325 w podręczniku.
- Zapoznaj się z materiałami :
https://pistacja.tv/film/mat00428-rzut-moneta?playlist=385
https://pistacja.tv/film/mat00429-rzut-kostka?playlist=385
https://pistacja.tv/film/mat00432-rzut-dwiema-kostkami?playlist=385
- Podręcznik – str. 325, zad.1,2,3.
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu „Kombinatoryka i prawdopodobieństwo”. 3.06.2020 r.
- Podręcznik str. 327 zestaw I
- Sprawdź co się nauczyłeś – sprawdzian on-line
Zakończyliśmy materiał programowy i przygotowujemy się do egzaminu.
Temat: Powórka przed egzaminem 4.06.2020 r.
Chętnych do powtórki zapraszam do szkoły na godz.11:40
Temat: Powórka przed egzaminem 5.06.2020 r.
Chętnych do powtórki zapraszam do szkoły na godz.11:40
Temat: Powórka przed egzaminem 18.05.2020 r.
Gr A rozwiązuje >>>>> karta pracy gr A
Gr B rozwiązuje >>>>> karta pracy gr B
Gr C i D rozwiązuje >>> karta pracy gr C i D
Każdy rozwiązuje tyle zadań z karty na ile pozwala mu (organizm :))))))
Temat: Symetria względem punktu 19.05.2020 r.
Obejrzyj uważnie filmik >> figury środkowosymetryczne
Przeczytaj uważnie podręcznik str 288, wykonaj ćw2
Przeczytaj uważnie podręcznik str 289
zad5, zad6, str 290
zad10, str 291 grA, B
Czy już umiem? str 292
Dla chętnych: zad7 str 290, zad11, str 291
Temat: Symetria osiowa w układzie współrzędnych 20.05.2020 r.
zad 1 Podaj punkty symetryczne wzgledem osi X oraz osi Y do punktów A=(2, -3), B=(0,4), C=(-79, 298)
Temat: Symetria względem punktu w układzie współrzędnych 21.05.2020 r.
zad 1 Podaj punkty symetryczne wzgledem punktu o=(0,0) do punktów A=(2, -3), B=(0,4), C=(-79, 298)
Temat: Koła i symetrie – powtórzenie 22.05.2020 r.
Zad1 dla grA, grB Ile osi symetrii ma figura składająca się z dwóch okręgów (rozważ wszystkie przypadki)
Zad2 dla grA, grB Ile środków symetrii ma figura składająca się z dwóch okręgów (rozważ wszystkie przypadki)
Obowiązkowa karta pracy dla uczniów gr C, gr D – narysować na kartce formatu A4 rysunek (plakat) posiadajacy oś lub środek symetrii (im bardziej skomplikowany będzie rysunek tym lepsza będzie ocena)
Matem atyka 11.05-15.05.2020 r.
Temat: Powtórka przed egzaminem 11.05.2020 r.
Webinar można zacząć od 1:50s (pomijamy zbędne rozmowy)
Temat: Pole i obwód koła – zadania – 12.05.2020 r.
Przeczytaj uważnie Przykład1 str 278
ćw 1 str 278
Przeczytaj uważnie Przykład2 str 278 gr A,B
ćw 2 str 278 gr A,B
Dla CHĘTNYCH: zad1, za2, zad3, str 281
Temat: Długość łuku, pole wycinka koła – 13.05.2020 r.
Obejrzyj uważnie filmik1 >> pole wycinka koła
Rozwiąż zadania:
zad1 Plac w kształcie koła o średnicy 20m. Podzielono na 12 równych części rysując 12 promieni. Oblicz pole i obwód jednej takiej części.
Zad2 Dwa promienie koła tworzą kąt (kąt środkowy) o mierze 720. Oblicz pole i obwód tego wycinka koła.
Temat: Pole pierścienia kołowego 14.05.2020 r.
Zad 9, zad 10 str 282
Karta pracy dla uczniów aspirujacych na ocenę dobry i więcej na koniec nauki >>> Czy już umiem? str 283 (oceniam zadania przysłane tylko do 17 maja)
Uczniowie którzy sa zainteresowani oceną celującą na koniec roku prześlą nauczycielowi rozwiązania zadań: zad11, zad 13 str 282
Temat: Symetria względem prostej 15.05.2020 r.
ćwiczenie 1 str 286
zad1 ,zad 2, zad 3, zad 4 str 290
Matematyka 4.05-8.05.2020 r.
Temat: Statystyka i prawdopodobieństwo 4.05.2020 r.
Przeczytaj uważnie podręcznik str 254 – staraj się nauczyć na pamięć zamieszczonych wzorów
Zad1, 3 str 254 gr C,D ( scany przesłać nauczycielowi na jego prośbę)
Zad 2,4, 5, 6, 9, 14 str 255-257 grB -rozwiązania zadań zamieścić w zeszycie ( scany przesłać nauczycielowi na jego prośbę)
Zad 7, 8,9, 11, 12, 16, 17 str 255-257 grA -rozwiązania zadań zamieścić w zeszycie ( scany przesłać nauczycielowi na jego prośbę)
Dla chętnych podręcznik >>(sposoby rozwiązywania zadań podręcznik str 262)
Temat: Długość okręgu. 5.05.2020 r.
- uważnie oglądnij filmik1 >> okrąg i koło
- uważnie oglądnij filmik2 >> liczba pi i obwód koła
- ćw1 str 267 gr A, B,C,D
- ćw2 str 268 gr A, B,C,D
- zad 1, str 269 Jeśli poprawnie rozwiążesz trzy przykłady z jednego poziomu, możesz przejść na następny poziom.
- Dla chętnych zad 4
Temat: Długość okręgu. cd 6.05.2020 r.
-
- Przeczytaj uważnie przykład 3 str 268
- ćw3.1 str 268 gr A, B,C,D
- ćw 3.2 str 268 gr A, B,
- zad 5,6, 7, str 270 gr B,C,D
- zad 8,9, 10, str 270 gr A
- Dla chętnych zad 11
- Rozwiązania zadań zamieścić w zeszycie ( scany przesłać nauczycielowi tylko na jego prośbę)
Temat: Pole koła. 7.05.2020 r.
-
-
- uważnie oglądnij filmik1 >> pole koła
- Przeczytać uważnie przykład1
- ćw1 str 274 gr A, B,C,D
- zad 1, str 276 Jeśli poprawnie rozwiążesz trzy przykłady z jednego poziomu, możesz przejść na następny poziom.
- Dla chętnych zad 6 str 275
-
- Rozwiązania zadań zamieścić w zeszycie ( scany przesłać nauczycielowi tylko na jego prośbę)
Temat: Pole koła cd. 8.05.2020 r.
- uważnie oglądnij filmik >> pole koła – zadania
- zad 2, 3,4 str 276 gr B,C,D
- zad 7, 8,11 str 277 gr A
- Czy już umiem? str 277 gr A, B,C,D
- Rozwiązania zadań zamieścić w zeszycie ( scany przesłać nauczycielowi tylko na jego prośbę)
Matematyka 23.04-29.04.2020 r.
Temat: Sprawdzian wiadomości on-line (czwartek 23 kwietnia godz 11)
Co będzie sprawdzane:
- Która liczba jest rozwiazaniem równania?
- Równania równoważne
- Równanie sprzeczne
- Równanie nieoznaczone (tożsamościowe)
- Umiejętność rozwiązywania równań o różnym stopniu trudności.
- Umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych o różnym stopniu trudności.
Test będzie w dwóch wersjach:
- sprawdzian1 (dla uczniów gr A – 15 zadań – 60 min)
- sprawdzian2 (grB,C,D) ( dla uczniów gr B,C, D – 14 zadań – 40 min)
Uczeń, który chce wziąć udział w sprawdzianie powinien o godz 11 w czwartek kliknąć powyższy link z nazwą sprawdzianu.
Temat: Figury płaskie 24.04.2020 r.
Naucz się wzorów z podręcznika str 244-245 (będziesz je często wykorzystywał w zadaniach)
- zad1-5 str 245
- zad6, (zad8, zad9 str246 grA)
- zad 10, (zad11, zad12 str247 grA)
Temat: Sprawdzian wiadomości on-line (poniedziałek 27 kwietnia godz 11)
Co będzie sprawdzane:
- Obliczanie potęg i pierwiastków drugiego i trzeciego stopnia?
- Mnożenie i dzielenie potęg o tej samej podstawie, potęgowanie potęgi.
- Mnożenie i dzielenie potęg o tym samym wykładniku.
- Notacja wykładnicza
- Mnożenie i dzielenie pierwiastków
- Działania łączne na potęgach i pierwiastkach
- Usuwanie niewymierności z mianownika
- Wyłaczanie czynnika przed znak pierwiastka
Test będzie w dwóch wersjach:
- sprawdzian1 (dla uczniów gr A – 15 zadań – 60 min)
- sprawdzian2 (grB,C,D) ( dla uczniów gr B,C, D – 14 zadań – 40 min)
Uczeń, który chce wziąć udział w sprawdzianie powinien o godz 11 w poniedziałek kliknąć powyższy link z nazwą sprawdzianu.
Temat: Wielościany 28.04.2020 r.
Przeczytaj uważnie podręcznik str 250 – staraj się nauczyć na pamięć zamieszczonych wzorów
Zad1, 2, 3 str 250 gr C,D
Zad 5,6,7 grB -rozwiązania zadań zamieścić w zeszycie i scany przesłać nauczycielowi
Zad 8,9,10, 11 grA -rozwiązania zadań zamieścić w zeszycie i scany przesłać nauczycielowi
Przypominam o powtórkach do sprawdzianu ósmoklasisty na pi-stacja.tv
Temat: Wielościany cd 29.04.2020 r.
Dla każdej z grup obowiązkowa karta pracy, którą należy rozwiązać w miarę swoich możliwości >wyniki przesłać na moją pocztę do 4 maja 2020 r.
Gr A rozwiązuje >>>>> karta pracy gr A
Gr B rozwiązuje >>>>> karta pracy gr B
Gr C i D rozwiązuje >>> karta pracy gr C i D
Każdy rozwiązuje tyle zadań z karty na ile pozwala mu (organizm :))))))
Matematyka okres 15.04-24.04.2020 r.
Drodzy uczniowie klasy 8c mam nadzieję, że dobrze, wykorzystaliście zaproponowane przeze mnie materiały, które miały na celu powtórzenie umiejętności obliczania zadań związanych z prędkością. Ponieważ kwarantanna trwa dalej, dlatego od 15 kwietnia dalej realizujujemy w miarę możliwości podstawę programową przewidzianą w klasie 8. W tym tygodniu będziemy powtarzali potęgi, pierwiastki, równania.
Przewidziany jest też sprawdzian on-line dotyczący równań i zadań tekstowych – szczegóły pod tematem z 23.04.) – każdy uczeń klasy 8c mający dostęp do Internetu zobowiązany jest do udziału w tym sprawdzianie. Gotowość do odbycia sprawdzianu przysyłamy na adres henrykjaneczek@gmail.com (do środy) – dotyczy to tych uczniów, którzy jeszcze nie komunikowali się ze mną przy pomocy poczty elektronicznej.
Temat: Pierwiastki.. 15.04.2020 r.
- uważnie oglądnij filmik1 >> pierwiastek kwadratowy – wprowadzenie grB,C,D
- uważnie oglądnij filmik2 >> pierwiastek z liczb niekwadratowych
- uważnie oglądnij filmik3>> mnożenie pierwiastków kwadratowych
- uważnie oglądnij filmik4 >> dzielenie pierwiastków kwadratowych
- uważnie oglądnij filmik5 >> wyłączenie liczby przed znak pierwiastka
- uważnie oglądnij filmik6 >> mnożenie i dzielenie perwiastków
- zad 1-4 str 236 gr B,C,D
- zad 5, zad 10 gr A,B
- zad 12-13 str 237
- zad 9, zad 15, zad16 str 237
Temat: Potęgi i pierwiastki – zadania. 16.04.2020 r.
Rozwiąż w zeszycie i prześlij nauczycielowi następujący zestaw zadań: potęgi i pierwiastki
Temat: Wyrażenia algebraiczne. 17.04.2020 r.
- uważnie oglądnij cztery filmiki >>działania na wyrażeniach algebraicznych
- staraj się wykonać kilka ćwiczeń, które są dostępne pod filmikami.
- zad1, za2 str 237
- zad3, zad4 237 grA,B
- zad5-8 str 239 grA,B
- zad9, zad13, zad 14 str 240 grA
Temat: Równania. 20.04.2020 r.
- uważnie oglądnij osiem filmików >>powtórzenie wiadomości o rozwiązywaniu równań
- zad1, za2, zad3 str 241
- zad4, zad6, zad 7, zad8 242 grA,B
Temat: Proporcjonalność prosta. 21.04.2020 r.
- uważnie oglądnij trzy filmiki >> proporcje
- za5 str 242
- zad17, zad19, (zad20, zad21, zad22 str243)grA
Matematyka okres 2.04-8.04.2020 r.
Temat: Matematyka praktyczna cd. 2.04.2020 r.
- Rozwiąż >> test1 gr B,C
- Rozwiąż>> test2 gr B,C
- Obejrzyj filmik>>wielkości wprost proporcjonalne
- Rozwiąż zadania zad16, zad17, zad18, zad19 str 229 gr A,B
Temat: Zadania, prędkość, droga, czas 3.04.2020 r.
- Obejrzyj filmik>>oblicz drogę mając prędkość i czas
- Rozwiąż zadanie:
Zad1 Ile wynosi odległość miedzy miastami jeżeli samolot lecący z prędkością 850km/h, przebywa trasę miedzy nimi w 48 minut? - Obejrzyj filmik>>oblicz prędkość mając drogę i czas
- Rozwiąż zadanie:
Zad2 Z jaką prędkością poruszał się rowerzysta, który w ciągu 15 min okrążył 3 razy kwadratowy plac o boku 70m?
Temat: Zadania, prędkość, droga, czas – ciąg dalszy 6.04.2020 r.
- Obejrzyj filmik>>oblicz czas mając prędkość i drogę
- Rozwiąż zadanie:
Zad1 Turysta wyruszył z hotelu o godz 10:00 do odległego o 10km schroniska na szczycie góry. Pod górę szedł z prędkością 4km/h, wracał z prędkością dwa razy większą. O której godzinie wrócił do hotelu? - Rozwiąż zadania zad14, zad15, str 229 gr A,B
- Rozwiąż zadania zad11, zad12, str 228 gr A,B
Temat: Rozwiązywanie zadań związanych z prędkością 7.04.2020 r.
- Rozwiąż test >>Prędkość, droga, czas
Temat: Zadania dotyczące potęg 8.04.2020 r.
- Obejrzyj 4 filmiki>>Pojęcie potęgi
- Rozwiąż zadania zad1, zad2, zad3, zad4 str 234
DLA CHĘTNYCH: Zad 5-17 str235
Matematyka okres 25.03-1.04.2020 r.
Drodzy uczniowie klasy 8c mam nadzieję, że poprzedni tydzień spędziliście pracowicie, wykorzystaliście zaproponowane przeze mnie materiały, które miały na celu nabycia umiejętności działań na liczbach wymiernych. Ponieważ pobyt w domu przedłuża się, dlatego od 26 marca uczniowie realizują w miarę możliwości podstawę programową przewidzianą w danej klasie. Dlatego podane tematy lekcji z datą zapisujcie do zeszytu.
W celu lepszej organizacji pracy w dalszym ciągu obowiązuje podany poprzednio przeze mnie podział klasy na grupy A, B, C, D
Uprzejmie proszę wszystkich uczniów klasy 8c, którzy korzystają z publikowanych przeze mnie materiałów, a posiadają pocztę elektroniczną o krótkie pisemne potwierdzenie drogą mailową na adres: henrykjaneczek@gmail.com lub na messengera.
Temat: Przypomnienie podstawowych wiadomości o procentach 26.03.2020 r.
- najpierw oglądamy filmiki, a później wykorzystujemy poznaną wiedzę w ćwiczeniach i zadaniach
- Obejrzeć filmy gr A,B,C,D >> procenty-pi-stacja.tv i podjąć wyzwania!
- wyzwanie1
- wyzwanie2
- wyzwanie3
- podręcznik str 231 zad 3, 5, 7 gr A,B,C (Obliczenia wykonać w zeszycie)
Temat: Sprawdzian z ułamków on-line 27.03.2020 r.
.
Dla gr A i B >>>>Sprawdzian z ułamków (12 zadań w tym zadania tekstowe z ułamkami, czas 35min)
Dla gr C i D >>>>Sprawdzian z ułamków (10 zadań – działania na ułamkach czas 30min)
Proszę nie spóźnić się na test- start dokładnie 11:00 27 marca 2020 r. – wyniki na maile (jak mi wcześniej zgłosicie!)
Ci uczniowie którzy nie zaliczą, poprawka na papierze w szkole!
Temat: Obliczenia procentowe cd. 30.03.2020 r.
- Obejrzeć film1 >> grA,B,C,D wykonać test1
- Obejrzeć film2 >> grA,B,C,D wykonać test2
- Obejrzeć film3 >> grA,B,C,D wykonać test3
- Obejrzeć film4 >> grA,B,C,D wykonać test 4
- Obejrzeć film5 >>grA – koniecznie!
- Rozwiązać w zeszycie przedmiotowym zadania gr B,C,D
Zad1. Oblicz:
- 50% liczby 60
- 150% liczby 40
- 35% liczby 700
- 1,5% z 5000 zł
Zad2 Oblicz szukaną liczbę.
- 50% pewnej liczby wynosi 3. Coto za liczba?
- 25% pewnej liczby wynosi 3. Coto za liczba?
- 150% pewnej liczby wynosi 3. Coto za liczba?
- 10% pewnej liczby wynosi 3. Coto za liczba?
- 7% pewnej liczby wynosi 35. Coto za liczba?
Zad3 Adam miał 20 ciastek. W pierwszy dzień zjadł 2 ciastka, drugiego dnia zjadł o trzy ciastka więcej, a trzeciego dnia zjadł dwa razy więcej niż drugiego dnia. Odpowiedz na pytania.
- Jaki procent wszystkich ciastek zjadł drugiego dnia?
- Jaki procent wszystkich ciastek mu zostało?
- O ile procent mniej zjadł ciastek pierwszego dnia niż trzeciego?
Uczniom z gr A proponuję udział w webinarium (pi-stacja.tv godz. 19:00)
- Temat: Obliczenia z kalendarzem 31.03.2020 r.
- Kilka faktów związanych z kalendarzem, które warto znać
Rozwiąż zadania:
Zad1. Ile lat przestępnych było miedzy 1997 a 2010 rokiem? gr A,B,C
Zad2. 7 lutego 2016 roku była niedziela. Jaki dzień był 7 maja 2016 roku? gr B,C,D
Zad3. Pewien rok przestępny zaczął się poniedziałkiem. Jakim dniem się skończył? gr A,B
Rozwiąż zadania z podręcznika str 227 zad 3, 4, 5,6 gr B,C,D
Powyższe zadania rozwiąż w zeszycie
Temat: Matematyka praktyczna. 1.04.2020 r.
- Warto pamiętać:
1.Biorąc powyższe fakty pod uwagę rozwiąż zadania:
Zad1. Jacek za 360g orzechów zapłacił 6zł 12gr Ile kosztuje 1kg orzechów? gr A,B,C
Zad2. Kilogram gwoździ kosztuje 16zł? Ile trzeba zapłacić za 45dag takich gwoździ? gr B,C,D
Zad3. Na mapie w skali 1:250 000 odległość między miastami wynosi 4,5cm. Jaka jest odległość między tymi miastami w rzeczywistości? gr A,B,C
2.Obejrzeć >>filmy
Praca zdalna 21.03-24.03.2020r.
Drodzy uczniowie klasy VIIIc, mam nadzieję, że poprzedni tydzień spędziliście pracowicie. Jeśli wykorzystaliście zaproponowane przeze mnie materiały powiniście sobie usystematyzować wiedzę i umiejętności działań na ułamkach zwykłych i dziesiętnych. Rachowanie to umiejętność kluczowa w matematyce, będę ją u Was sprawdzał w piątek 27marca o godz 11:00 W natchodzącym tygodniu chciałbym wam zaproponować powtórzenie wiadomości dotyczących obliczeń procentowych,
W celu lepszej organizacji pracy postanowiłem podzielić klasę na cztery grupy A, B, C, D oto składy poszczególnych grup:
Gr. A
- Adrian C
- Natalia J
- Kacper K
- Hubert K
- Patryk P
- Wiktoria R
Gr. B
- Piotr K
- Wiktoria K
- Aleksandra S
- Gabriela T
Gr. C
- Patrycja J
- Agnieszka K
- Łukasz K
- Adrian P
- Michał M
- Natalia M
- Aleksandra J
Gr. D
- Paweł B
- Mateusz M
- Paweł R
Koniecznie musicie w tym tygodniu poćwiczyć zadania egzaminacyjne. (BARDZO POLECAM!!) poniższe linki:
- Zapis webinaru: Powtórka przed egzaminami z matematyki 2019 https://youtu.be/fMF6WhBOnxg
- Zapis webinaru: Rozwiązujemy zadania z egzaminu ósmoklasisty 2019 https://youtu.be/6QTXgZuMYJo
- Zapis webinaru z 19 marca – – potęgi, pierwiastki (w tym zadania na dowodzenie)- https://youtu.be/e4JdOzkk7YI
PLAN WEBINARÓW DLA ÓSMOKLASISTÓW:
26 marca godz 19:00 – https://youtu.be/OunQ6Zg1UWs – procenty, proporcja prosta, statystyka (w tym zadania na dowodzenie)
2 kwietnia godz 19:00 – https://youtu.be/CyT4zfKupeE – algebra, równania i zadania tekstowe
7 kwietnia godz 19:00- https://youtu.be/bze0cM-FbRk – planimetria (w tym zadania na dowodzenie)
16 kwietnia godz 19:00 – https://youtu.be/0Ace5wW4NBM – stereometria, układ współrzędnych
>>ZACHĘCAM DO OWOCNEJ INTENSYWNEJ PRACY<<<
>> ŻYCZĘ SAMYCH POZYTYWNYCH WYNIKÓW <<<
Praca zdalna 16.03-20.03.2020r.
Zagadnienia proponowane do samodzielnego opracowania przez uczniów klasy VIIIc w pierwszym tygodniu przymusowej przerwy w zajęciach spowodowanej epidemią koronawirusa.
W tym tygodniu proponuję ośmioklasistom powtórzyć działania na liczbach wymiernych (ułamkach zwykłych i dziesiętnych).
1. Najpierw proponuję uważnie zobaczyć filmiki, które przypomną podstawowe zasady działań na ułamkach zwykłych.
2. Sprawdzamy co zapamiętaliśmy! Ćwiczymy!
3. Następnie proponuję uważnie zobaczyć filmiki, które przypomną podstawowe zasady działań na ułamkach dziesiętnych.
4. Sprawdzamy co zapamiętaliśmy! Ćwiczymy!
5. Aby nabrać przekonania, że kończąc szkołę podstawową umiemy posługiwać się liczbami proponuję rozwiązać testy:
6. Dla uczniów, którzy myślą o egzaminie ośmioklasisty >>> egzamin1
7. Dla uczniów, którzy lubią rywalizować (chcą się sprawdzić) >>> KONKURS
Aby całościowo powtórzyć wszystkie zagadnienia związane z liczbami proponuję skorzystać z serwisów: